چاقی با ابتلا به عفونت شدید COVID-19 ارتباط دارد

7 مه 2021- محققان اعلام کردند که افراد دارای اضافه وزن یا چاق در صورت آلوده شدن به COVID-19، به شدت ناخوش می شوند .تیمی از محققان موسسه تحقیقات کودکان مورداک (MCRI) و دانشگاه کوئینزلند، می گویند: احتمال نیاز به حمایت تنفسی تهاجمی در میان افرادی که مشکل وزن دارند، بسیار بیشتر است.

دکتر Longmore، محقق MCRI، گفت: اگرچه بعید به نظر می رسد که اقدامات کوتاه مدت برای رفع چاقی، تأثیری فوری در بیماری همه گیر COVID-19 داشته باشد، اما احتمالاً بار بیماری در همه گیرهای ویروسی آینده و خطرات عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

این مطالعه شامل بررسی افراد مبتلا به  COVID-19بود که در 18 بیمارستان در 11 کشور از جمله چین، آمریکا، ایتالیا، آفریقای جنوبی و هلند بستری شده بودند.در مجموع محققان داده های مربوط به 7244 نفر را جمع آوری کردند که از این تعداد 34.8٪ دارای اضافه وزن و 30.8٪ چاق بودند.

بیشترین احتمال نیاز به تهویه تهاجمی در بین افراد چاق وجود داشت(73 درصد بیشتر)، اگرچه هیچ ارتباطی بین وزن و مرگ ناشی از COVID-19 یافت نشد.

دکتر Kirsty Shortاز دانشگاه کوئینزلند، که هدایت مشترک این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: چاقی با بسیاری از نتایج ضعیف سلامتی همراه است، از جمله افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و تنفسی و بیماریهای ویروسی شدیدتر از جمله آنفلوانزا، تب دِنگی و SARS-CoV-1.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/may/obesity-linked-to-severe-covid-19-infection.html